Se indlæg
MS Racing :: Debatten :: Generel snak
|
Bane projekt
|
|
| stilling |
Lagt på d. 27-09-2009 20:17
|
|
Administrator Antal indlæg: 672 Tilmeldt: 09.02.09 |
Ja så kørte speedsteren afsted idag og nu står der en tom garage, nu skal vinteren gå med at finde et godt projekt til bane brug og nu da vi har haft dialogen her inde om den ultimative bane bil inden for fornuftige penge så var det jo nærliggende at have en debat om det her inde, og jeg skal nok orienterer jevnligt om fremgangen i projektet. Der er lige nu 4 biler i søgelyset, nu skal jeg jo ikke tænke på afgifter og jeg ønsker at holde mig inden for 100.000 max 120.000 svenske kr. for den færdige bil. Bilerne lige nu er Porsche 968 (gammel drøm) Bmw E30 M3, BMW E36 M3 3.0 eller BMW Z3 Coupe. Umiddelbart er der udfordringer med BMW E30 M3 de er ved at være gamle, fortsat kompetente og rigtigt sjove, men de er blevet klassikere og prisen er høj for selv dårlige eksemplare, 968 kender jeg ikke så meget til hvilket også kan være en udfordring, men 968 CS er jo nærmest bane klar fra fabrikken. BMW Z3 coupe fandt jeg ud af idag er baseret på E30 bund og det er måske ikke den bedste blanding, selv om den er fræk. Så lige nu står E36 M3 som et rigtigt godt bud, den er ikke særlig dyr, jeg tror det er fordi den designmæssigt lå for tæt på den almindelige E36 serie den var næsten ikke til at se forskel på. Så de er til at købe for små 60-80.000 svenske kr. hvilket gør at der er 40.000 tilbage til undervogn dæk og racer stole, så vi faktisk klar. Man kan tømme den meget let for omkring 200 kg og så har du en ekstremt stabil 3,0 l række 6er med 286 hk liggende ude foran, EVO magasin lavede faktisk sådan en sidste år til samme formål, de ville under 8 min på nürburgringen, ved ikke om de nåede det. Men den og 968éren står klarest ligenu, vi må se om der kommer andre, man har jo opbygget lidt Lotus lightwaight følelser her på det sidste så en Lotus Elise MK1 kunne måske også snige sig ind i søgelyset. Michael Stilling Porsche 944 |
| Basse |
Lagt på d. 28-09-2009 18:54
|
|
Bruger Antal indlæg: 253 Tilmeldt: 28.09.09 |
Hmmm, troede jeg kendte de fleste porscher, men en 968'er siger mig ikke lige noget ? Jeg kiggede jo på en Z3 M, som sommer/banebil - netop fordi den skulle være rigtig sjov og hurtig. Det jeg har kunne finde om den er der ikke noget negativt om. Dog koster de jo lidt mere end 120.000 sek - dem jeg kiggede på lå på omkring 170.000 sek for en 97'er dog en med meget lavt km-tal i omegnen af 60.000 km. Ellers så er der jo stadig det vi snakkede om en Honda s2000, de fås til en 150.000 sek pt. og skulle være rigtig sjove på en bane. Porschen tror jeg er den ultimative bane bil, men det blir helt sikkert også det ultimative pengehul. De er gamle nu, og ting går i stykker. Det koster spidsen af en jetjager at få gamle dele hjem, syns jeg at kunne spore mig frem til. Plus at den er usælgelig igen, med mindre du finder den helt rigtige køber.' E36 M3eren ser jeg som dit bedste bud. De er billige i indkøb, og kræver ikke så meget ombygning. Andre bremser på, r-dæk og en ny undervogn og du er kørende. Og så self. nogle skålsæder. Lotusen er jo samme princip som i din speedster, koster bare en del mere for mærket. Du skal da prøve noget andet, noget med lidt mere power i, til langsiderne
Redigeret af Basse d. 28-09-2009 18:55 |
|
|
|
| stilling |
Lagt på d. 28-09-2009 20:24
|
|
Ja jeg tror Porsche 968 CS ryger grundet vores spinkle kendskab til Porsche, selv om det er en gammel drøm lige præcis 968 CS, for det ikke skal være løjn så holdt der nærmest symbolsk en 968CS ved siden af mig da jeg kom ud fra Elgiganten i dag, men jeg velgte ikke at lytte til signalerne. Lotus kan man få i RHD til små penge, men jeg tror sku ikke vi gider sidde i den forkerte side og Hondaen synes jeg er fed stadig, men når nu der ligger en Mbil på den anden vægt skål så bliver det sku svært at vælge Hondaen for en gammel BMW entusiast. Men nej den er hurtig at lette for flere hundrede kg, og der skal ikke meget mere end sæder, undervogn til så har vi en ret sjov bil og den første 6 cyl M motor er ret holdbar, så den er faktisk mentalt valgt ind til videre. Michael Stilling Porsche 944 |
| Nillet |
Lagt på d. 29-09-2009 11:36
|
|
Bruger Antal indlæg: 38 Tilmeldt: 02.03.09 |
Frågan om bilval diskuteras på de flesta forum och i din prisklass brukar det sluta med Mazda Miata (MX-5)... Skall du tävla med bilen? I vilken serie? MSCC har ett underhållande klubbmästerskap men då måste du ha en sportbil (BMW är ingen sportbil). Sista racet är på söndag på Knutstorp. www.mscc.se Niklas "Nillet" Olsson Mini Cooper (transportbil) Opel Speedster (banbil) Porsche 924 (tävlingsbil) www.nillet.com |
| stilling |
Lagt på d. 29-09-2009 13:51
|
|
I know Nicklas Jeg er på Knutstorp med Porschen på Lørdag :-) Jeg skal inte tävla med bilen, jeg vil nok gi dig ret i at BMW inte normalt er sportbiler, men står der M3 på den då er baksäterna bare show off. Michael Stilling Porsche 944 |
| stilling |
Lagt på d. 29-09-2009 14:03
|
|
Jeg har faktisk stadig 968CS som en option, samt en lille tanke om en av dom første Boxter S, men jeg tror ikke man kan ta ret meget vægt ud af en Boxter S. Men når man på det nærmeste ved alt der er at vide om 90 tals BMWer då er det jo et logisk valg, samtidig med at bilen også kommer at blive anvendt mere på vanlig vej. Michael Stilling Porsche 944 |
| Basse |
Lagt på d. 01-10-2009 22:24
|
|
Mmm ville vælge M3'eren - men nu kører jeg også selv i sådan en fætter, lidt nyere. De er satme dejlige, kan klare sig fint på en bane - og så kan man trille frem og tilbage på job i den også, uden problemer. S2000 eller M3'eren :-) |
|
|
|
| stilling |
Lagt på d. 02-10-2009 21:50
|
|
Ja jeg tror også kikkerten er stillet ind på sådan en M3 3.0 fra begyndelsen af 90erne. Selv om jeg godt kunne tænke mig en Porsche 968 CS, så bliver de svære at få ned i nærheden af budgettet, tror det er bedst at holde det, altså budgettet. Michael Stilling Porsche 944 |
| Basse |
Lagt på d. 04-10-2009 12:08
|
|
Ellers er der jo også den "italienske m3" 320 IS frem til slut 80'erne. Men det er jo så en E30 bund. |
|
|
|
| niw |
Lagt på d. 23-10-2009 13:40
|
|
Bruger Antal indlæg: 32 Tilmeldt: 02.08.09 |
http://www.blocket.se/alvsborg/Bmw_M3_e36_3_0_trackdaybil_banracing_24260330.htm?ca=23_11&w=3 Så har du faktisk en der er klar til race og så er den oven i købet ret billig! |
|
|
|
| stilling |
Lagt på d. 23-10-2009 13:46
|
|
Hold da op, den ser da ud som om man lige skal ha kigget på den her i week enden tak for linket :-)
Michael Stilling Porsche 944 |
| niw |
Lagt på d. 23-10-2009 14:02
|
|
ja jeg havde nok købt den hvis jeg ikke allerede havde fået en 3.2'er det er sgu dyrt at gøre sådan en bil klar! |
|
|
|
| stilling |
Lagt på d. 23-10-2009 14:12
|
|
Ja jeg er i virkeligheden lidt i tvivl om hvor ekstrem jeg vil ha den, jeg har ikke tænkt mig at køre race endnu og jeg vil egentligt gerne ha en bil der er et godt kompromis, altså en god undervogn, lettere bil, sparco stole og gode dæk så det egentligt det, så den kan køres i hverdagen også. Samtidig drømmer jeg også lidt om at kunne drage nogle erfaringer for hvad der sker med bilen når man ændre de ting på den, lidt efter lidt, men ved godt det koster. Ved du hvor magne KG der er i stuen og udstødningen originalt. Eller hvor mange KG har du trukket ud af din ? Michael Stilling Porsche 944 |
| niw |
Lagt på d. 23-10-2009 14:15
|
|
Nu fik jeg ikke vejet min før jeg begyndte at pille ting ud af den ... men så vidt jeg kan se på nogle af de forums jeg læser på passer det meget godt med 1590 kg for en 3.2'er standard, men det er vidst hvis den er født med soltag ... og det er min ikke ... derudover hvis man køber en 1996 model, kan man være heldig at den er lavet med alu døre fra en m3-gt model, hvilket jo også gør det lettere .. men jeg lover dig for at forsæderne vejer en krig !!! det var helt sindsygt .. men jeg vil tro at jeg har pillet ca. 130 kg ud af min, men har så også sat et fuldbur i .. det vejer jo også lidt ... men der er jo mange flere kg at hente, både i bodykit, motorhjelm, bagklap etc etc. |
|
|
|
| stilling |
Lagt på d. 23-10-2009 14:27
|
|
Ja jeg gik jo selv ved en målsætning om 150 kg, på sådan en, så det burde være realistisk. Buret er det en sikkerhedsmæssig foranstaltning eller giver det en mærkbar bedre stabilitet ? Michael Stilling Porsche 944 |
| niw |
Lagt på d. 23-10-2009 14:31
|
|
stilling skrev: Ja jeg gik jo selv ved en målsætning om 150 kg, på sådan en, så det burde være realistisk. Buret er det en sikkerhedsmæssig foranstaltning eller giver det en mærkbar bedre stabilitet ? Nu gik jeg fra en standard M3 med en eller anden kummerlig gewind undervogn som ikke kunne identificeres til en bilstein pss9 og alle bøsninger osv. opgraderet, så ved ikke hvor meget buret betyder for stabiliteten, men det betyder en del så vidt jeg kan læse mig til ... jeg købte primært buret for lidt ekstra sikkerhed, hvis man nu skulle køre galt ... |
|
|
|
| stilling |
Lagt på d. 23-10-2009 14:44
|
|
Ja det er jo ind imellem udfordringen at bilerne jo når de er så gamle har været igennem nogle uheldige ejere, så bilen dybeset køre kangt fra hvordan den i hvertfald er tænkt. Så min første strate gi var at finde en der var 100% original og der har jeg faktisk 2 i kikkerten lige nu, men så kom du jo lige med den blå der er lavet, så må den jo med om ikke andet som refferance. Michael Stilling Porsche 944 |
| niw |
Lagt på d. 23-10-2009 14:50
|
|
Well det er min anden M3 E36 og jeg har kigget på mange forskellige ... jeg er næsten ligeglad hvor mange km de har kørt, så længe de er velholdte eller der er mange dele skiftet på dem og der er regninger på det ... min første M3 var HELT original og MINT condition, men havde gået ca. 150.000 km .. denne her var ret dårlig stand og kun 110.000 km ... men tilgengæld var den ekstremt billig i indkøb, det var det der gjorde at jeg købte den, da jeg alligevel vidste at jeg ville skifte ALT næsten på den ![]() Så skal man jo også huske at kontrollere om Vanosen fungerer som den skal, eller at den er skiftet... det koster nemlig ca. 15.000 at få skiftet den. |
|
|
|
| stilling |
Lagt på d. 23-10-2009 15:08
|
|
Jep det er vi klar over vi skiftede vanos på vores E39 M5 det var 27 K i tyskland
Michael Stilling Porsche 944 |
| Basse |
Lagt på d. 23-10-2009 18:19
|
|
Øv så blir min M3 jo den langsomste M3er på banen hehe- glæder mig til at se dem dog ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

det er sgu dyrt at gøre sådan en bil klar!